Hur allt började

Varje barn är unikt
Ingen kan gör allt, men alla kan göra något!

Om det var vi alla överens när vi startade vårt projekt i september i år.
Vilka är då vi? Sex blivande service managers från utbildningen Service manager - For future tourism (http://www.malmo.se/servicemanager) ;
Annie Larsson, Therese Eriksson, Therese Hellemarck, Alejandro Castan, Caroline Stewart och Rebecca Håkansson.

På denna sida kan ni följa vårt projekt. Ett projekt där vi tillsammans med Mission i Öst vill engagerar flera. I Ukraina finns det många som lever under riktigt dåliga förhålllanden och många barn har det svårt. Vi valde att göra någonting för dessa barn. Då varje barn är unikt och inget barn själv väljer sin situation.

Under hösten kan du hjälpa dessa barn genom att skänka julklappar. Julklapparna kan t.ex. innehålla:
- Skor
- Kläder
- Målarpennor
- Papper
- Leksaker
- Bollar
- Tandborste & tandkräm
- Hygienartiklar

Tänk på att barnen på barnhemmen är ända upp till 18 år och för att de ska få en julklapp som passar just dem är det viktigt att du tar kontakt med oss så att du får "ditt barn". Tillsammans med "ditt barn" får du även den information du behöver för att sätta ihop din julklapp. Du kontaktar oss via e-mail på [email protected]

Idag råder viss osäkerhet när man skänker gåvor eller pengar genom större organisationer. Därför är en förutsättning för detta projektet att det ska vara givande åt båda håll. Du ska med andra ord ges möjlighet att få se din julklapp levereras. Håll dig uppdaterad på vårt arbete här, ta del av information om bland annat barnen och barnhemmen och se vår julklappsresa till Ukraina som vi kommer att genomföra 2:e - 14:e januari 2012.

Den 18 december kommer vi att anordna ett event på Stortorget i Malmö för barnen i Ukraina där du kan lämna in paket, ta del av information eller bara komma och dricka glögg med oss. Mer information om denna dag kommer!

Så, ta nu chansen att göra något för någon annan och se till att dina vänner gör detsamma!

Tack för din medverkan! Mvh, Annie, Therese, Therese, Alex, Caroline och Rebecca.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni ett gäng underbara människor.

Så osjälviska och fantastiska.

Jag kan helt ärligt säga att jag grät när jag läste om ert projekt på facebook. Det är självklart att barnen (och de vuxna) ska få julklappar, det är det minsta man kan göra och jag hoppas att paketen lyser upp deras tillvaro.



Jag ska ta kontakt med flera organisationer så att man kan skicka flera paket och då inte bara till jul. Tusen tack för att ni har öppnat upp mina ögon, jag har mailat er och hoppas på att få svar snart så att jag kan börja köpa in saker till paketen.

Varma hälsningar

Mia

2011-11-12 @ 21:47:05
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0